Update Arts of Fashion 2008 – Rezultate

Pe 29 octombrie s-a finalizat AoF 2008. Cum nimeni cu posibilitati financiare nu a reactionat la post-ul anterior pe aceasta tema, 😦 , nu am avut ocazia sa vad life evenimentul. Dar poate o sa ma numar printre cei trei finalisti din categoria Debut-Series a consursului si, astfel, o sa am drumul asigurat. Sau poate castig la Loto pana atunci…will see. Oricum proiectul meu nu a reusit sa ajunga pe podium.

Cu aceasta o ocazie doresc sa-l felicit pe Lucian Broscatean, care a castigat premiul Wendy & Jim, constand intr-un stagiu de trei luni la Wendy & Jim in Viena, Austria + 1000 de la $ YKK USA pentru cheltuieli personale.

Va invit si sa cititi articolul pe aceasta tema de pe fashionandbeauty.ro. A se observa pasajul: „Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca, universitate care a avut nu mai putin de 7 studenti calificati in finala. Universitatea Nationala de Arta din Bucuresti a avut o singura finalista. ”  Cred ca observati diferenta !?

Ce nu mentioneaza articolul este ca la editia de anul trecut situatia a stat invers, Bucuresti numarand 3 studenti in finala, iar Cluj unul singur. Articolul scris cu aceea ocazie nu mentiona nici el acest lucru, dupa cum nu mentiona nici faptul ca unul dintre cei 3 finalisti de la Bucuresti a reusit sa participe fizic la eveniment si asta pe cheltuiala proprie (nu eu!). Din pacate eu, din cauza costurilor ridicate de expeditie si fiind implicata in acelasi timp si in Best New Comers, nu am reusit sa trimit tinutele.

Sunt de acord ca cele doua centre universitare au viziuni diferite despre moda. Sunt de acord ca Universitatea de la Cluj este mai performanta si asta pentru ca a inteles ca exista un sistem de valori proprii modei si il sustine, ca s-a conturat pe piata muncii un beneficiar capabil sa evalueze si sa utilizeze produsul universitar de calitate si produce in consecinta.

Dar e la fel de adevarat ca suntem si absolventi UNAB care recunoastem si adoptam aceleasi valori. Nu vad de ce ne-ar fi minimalizat, uneori chiar ignorat, efortul datorita institutiei pe care am absovit-o. Dimpotriva, mai ales ca noi, spre deosebire de omologii de la Cluj ne bucuram de putin sprijin din partea Universitatii.

Sper ca pe viitor lucrurile sa se regleze si sa vorbim despre o competitie reala intre cele doua centre universitare.

Pana atunci sper la un PR undercover in presa de specialitate, sau poate doar mi se pare?

As fi vrut acest post sa fie insotit de imagini de la eveniment. Din pacate ele nu sunt inca disponibile.

4 păreri la “Update Arts of Fashion 2008 – Rezultate

  1. Hey Alina!
    Vreau sa-ti spun ca nu exista oameni dornici sa investeasca in fashion, este un domeniu riscant din puct de vedere financiar. Si cu toate astea cunosc multi designeri romani care fara vre-o sustinere financiara au reusit. Sper sa ma numar si eu in randurile lor, sit-i doresc si tie acelasi lucru.
    Sunt multe chestii negative (si ele isi au rostul, intr-un fel) insa ca sa mergi mai departe si sa faci ceea ce ti-ai propus trebuie sa faci abstractie de ele, si sa pui accent pe cele pozitive. Mai ales la inceput.
    Iti doresc muta perseverenta si succes in ceea ce faci!
    Cu drag,
    Mila

  2. Ms, Mila. Perfect de acord. Sincer postul respectiv l-am scris mai mult de fun si experimental. In primul rand trebuie vizibilitate ca cineva sa reactioneze; sunt perfect de acord ca dc nu-ti iese nimic, de ce sa investesti? Inca nu trec proba in care potentialii sponsori/investitori sa vada beneficii macar in asocierea imaginii cu numele meu.
    Dar consider ca unele lucruri trebuie sanctionate, asta dc ele sunt reale. Dc nu, pe viitor poate ar trb sa ma auto-cenzurez mai mult.

  3. Stimata domnisoara Alina Ene,

    Daca luati colectia Dialog Textil din 2007 veti constata faptul ca am mentionat in scrierile mele si situatia inversa, inclusiv faptul ca intr-unul din articolele scrise in presa americana a vremii numele dumneavoastra a fost mentionat gresit. Chiar si acest fapt a fost punctat semn ca si la curti mai mari se intampla sa se greseasca. Anul acesta, nici absolventii din Cluj nu au mai putut sa isi suporta singuri cheltuielile de participare la evenimentul Arts of Fashion. Cu toate acestea au inregistrat un succes remercabil.
    As dori insa sa va intreb un mic amanunt: cate comunicate de presa legate de activitatea dumneavoastra sau a UNAB ajung la mine? De cate ori am fost invitata sa particip la evenimentele pe care le organizati? Cu regret va anunt ca nu pot scrie despre ceea ce nu cunosc.
    Dupa cum vad, sunteti cititoare a site-ului fashionandbeauty.ro, deci cred ca sunteti la curent cu faptul ca scriu despre multe evenimente ale designerilor din Bucuresti, indiferent daca sunt absolventi ai UNAB, UADC sau UVT, ca dovada a faptului ca nu sunt deloc partinitoare. Mai mult, in selectiile pe care le-am facut pentru un concept store care promoveaza in exclusivitate designul romanesc sa regasesc deopotriva absolventi ai tuturor acestor centre universitare, in alegerea mea primand calitatea si nu zona de absolvire. Asa ca, stimata domnisoara Alina Ene, realizati colectii de doua ori pe an, supuneti-le judecatii presei de specialitate si pietei si va promit eu ca veti avea cu totii vizibilitatea pe care o meritati!

    Cu respect,
    Liana Martin

  4. In cadrul acesui post fac si eu trimitere la acelasi articol la care faceti si d-voastra referire si in care, ma repet, nu mentionat nimic despre studenta de la Bucuresti, care a reusit sa participe si ea life la eveniment, inclusiv workshop-uri, pe cheltuiala proprie, dar presupun ca nu se potrivea cu topic-ul articolului, „Scoala de Cluj cucereste America”. Nu imi permit financiar sa realizez doua colectii pe an, de aceea am cautat solutii ptr dezvoltarea mea profesionala si anume participarea la astfel de competitii de fashion design, precum si performarea in grupuri de tineri designeri (Una Moda Group si, in prezent, I-Dea GRUP). Imi aduc aminte un articol scris de d-voastra despre Iasi 2007, in care mentionati colaborarea intre Agnes Toma si Una Moda, ca fiind un rezultat foarte purtabil, dar banal, iar faptul ca un brand puternic romanesc si-a asociat imaginea cu cea a unor studenti, l-ati descris drept „s-a lasat pe mana studentilor”, in opinia mea minimalizand un gest care ar fi trebuit promovat si repetat. Sunt foarte curioasa cum ar fi stat situatia dc Agnes Toma ar fi ales sa colaboreze cu Scoala de la Cluj sau dc ati fi scris macar despre Festivalul de la Mamaia, dc styling-ul ar fi fost facut de studenti si absolventi ai altor facultati de design, nu neaparat UNAB.
    Nu stiu dc au ajuns, personal, la d-voastra comunicate de presa legate de activitatea Una Moda sau I-Dea GRUP, fiindca nu m-am ocupat de PR, dar va asigur ca au ajuns pe adresa redactiei Dialog Textil.
    Cat despre promovarea activitatii UNAB, am mentionat ca aceasta scoala nu recunoaste, inca, sistemul de valori ale domeniului si ca isi sustine prea putin studentii/absolventii.
    Oricum, pe viitor, va promit ca o sa ajunga personal, la d-voastra, orice comunicat de presa legat atat, de activitatea grupului din care fac parte, cat si de activitatea personala.

Lasă un răspuns către alina ene Anulează răspunsul